tisdag 5 augusti 2014

Veboa

Vi har stökigt på tomten! 
Ved på flera ställen, virke i travar, också på flera ställen. Plus lite annat "bra att ha" utspritt.
 En vedförvaring på ETT ställe hade vi tänkt göra under de första dagarna på semestern.
Nu har semestern gått och det är inte riktigt färdigt än. 
Det blev ju så varmt och så gjorde vi även lite annat emellan. Så blir det ofta för oss...
Vi använde bara virke som vi redan hade. 
Så panelen är liggande och stående, av olika bredd, olika tjocklek, en del hyvlat
och en del skrovligt virke.
 Allt är behandlat med järnvitriol.
Vi har byggt skjulet runt en pallställning på samma sätt som vi gjorde med 
vårt röda plank (länk) med förvaring bakom.
Baksidan har ingen vägg utan ett nät.
Nästan färdigt!
Och vi blev av med några virkeshögar och ett fönster som också var över.
Men...all ved fick inte plats så nu säljer vi resten.

8 kommentarer:

Hannis sa...

Perfekt ju!!
Och att det kommer annat emellan i den här värmen är som det ska tycker jag=))
Jag har gjort extremt lite som jag skulle göra!

Kram Hannis

AK. Keramik Form-Design sa...

Vilket lyxigt vedhus...jättesnyggt.
Dom där listorna som man skriver, verkar bli längre och längre med åren. Jag får panik varje gång maken tar upp vad som ska göras. Vill gärna ta en sak i taget, och få det färdigt.
Blir så inspirerad och glad hur andra har gjort...nöjer mig med det ;-)
Kram
Annelie

House and Garden by Bia sa...

Åh så bra det blev!!
Den där "grå" nyansen bara älskar jag;)
Ha det gott i värmen nu...
Kram bia

Monica sa...

Som vanligt hos er: Såå fint det blev! Ni har så bra smak och är så duktiga.
Nej, den här sommaren har det inte blivit mycket gjort. Man har haft fullt upp med att överleva i värmen...
Och nu har jag åkt på världens förkylning - inte kul!
Ha det gott, kram, Monica

Anonym sa...

Wow....Så snygg Veboa är ♡
/Kram

Ann Kåge sa...

Bra det där med att man tar av det man har och riktigt fint blev det. Ha en skön helg!
Kram Ann

HWIT BLOGG sa...

Vem vill inte ha en veboa??! Jättefint blev det...alltid lika kul att kika in till dig!
Varm kram,
Titti

Bibbis blandning sa...

Så himla snyggt. Jag är lite förälskad i "gammalt virke" tycker det är så häftigt.
Gillade stolarna vid matbordet. Kanonfina.
Lilla vovven var så söt i sin filt. Det är alltid skönt att slippa frysa.