måndag 25 augusti 2014

Datorbord

Jag sitter oftast i soffan med min dator. Förut hade jag en laptop och då gick det bra.
Nu har jag en större fast dator.
 Så nu ser jag inte TVn så bra. Jag blir tvungen att flytta till min mans soffhörn...
Vår dotter kom på en bra idé. Ett datorbord på hjul. 
 Mannen hittade ett på IKEA, Vittsjö för bara 199:-
Det hade inga hjul men det satte han dit och sågade av benen lite så höjden passade till soffbordet. 
Nu är det lätt att rulla undan datorn så jag ser hela TV-bilden och han får ha sin soffhörna ifred.

19 kommentarer:

Monica sa...

Så fiffigt! Så du ser TV och är ute i cyberrymden samtidigt! Jag har också en stationär Mac-dator, men den har jag på mitt skrivbord i vårt gemensamma arbetsrum.
Ja, man har sina invanda soffhörn...
Ha det bra, kram, Monica

Kia sa...

Bra där!
Hoppas du får en toppen vecka!
Kram Kia

Black Iris sa...

Vilket bra bord du hittade.. Nej sitta vid ett skrivbord med datorn känns lite långt tillbaka.. Mysigast att sitta i soffan..

Kram Maidi

Huset på Backavägen sa...

Haha, du är finurlig du. Det blev ju jättebra!
Kram Anki

Torpliv sa...

Så smart, det passade ju perfekt! Fint att kunna flytta runt lite fast datorn är stationär.
Önskar dig en härlig dag!
Kram Petra

Myran sa...

Vilket smart bord. Sitter också med laptopen i knät framför TV:n. Har funderat länge på fast dator men får liksom inte till nåt bra. Ska fundera på detta. Tack för tipset.

House and Garden by Bia sa...

Vilken jädrans bra idé ;))
Önskar dej en fin vecka, och snart är det helg igen!
Kram bia

fianathome sa...

Fiffigt värre! Gäller att hitta lösningar och det har ni verkligen gjort. Så fina rosorna var på ditt förra inlägg. Galet fin färg.
kram
fia

MårsArt sa...

Det var ju en kanonbra ide´. Ett datorbord på hjul!
Gör ju inte så mycket att du inte ser tvn så bra...inte så mycket som lockar där...
Kram
Agneta

Solstrimmor sa...

Men så praktiskt och enkelt!

Ha det fint!
Kramar från Eva-Mari

Jennica... sa...

Men! Så smart! Och win-win för alla! :) Helt perfekt!
Kram!

Ann Kåge sa...

Så snyggt och fiffigt. Svårt att få in det tekniska i hemmet så det blir fint men ni har verkligen lyckats.
Ha en riktigt skön helg!
Kram Ann

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Smart dotter, det blev jättebra och snyggt. Hela soffhörnan är mysig och fin.
Trevlig helg och kramar/AM

Herr Nilssons Fru sa...

Se där ja, så bra de blev. Alla nöjda o faktiskt blev ju de hela en liten fin detalj i rummet.
Glad söndag
Kramiz

Vardag och flärd sa...

Måste gratulera dig till ditt barnbarn! Du har mycket att se fram emot, det är så himla kul.
Smart datorbord maken fixat åt dig!
Ha det fint!
Kram Eva

Bibbis blandning sa...

Men du vilket rasande behändigt datorbord. Kanoners!

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Men vad bra!
Jag sitter också i TV-soffan med datorn i knäet. Men det där var ju hur bra som helst! Praktiskt med händig man! :D

Anonym sa...

Så galet snyggt! Hur fick han dit hjulen och var köpte hande? :)

Frusvea sa...

Hej
Hittade din blogg när jag googlade på datorbord på hjul.
Ska ärva min sons gamla mac och behöver något så jag kan ha den bredvid soffan och lätt kunna köra fram den. Var hittade
ni hjulen? Vi får också såga av vår så den passar.
Tack för inspirationen :)