måndag 19 mars 2018

Mars och vintern fortsätter

Det är ju kalla nätter men solen värmer på dagen så jag har suttit på altanen och fikat.
Jag försöker att göra det som ska göras inomhus så jag ska vara redo när våren behagar komma.
 Håller på att sätta nytt tyg på husbilsdynorna. Det är rundstickad muddväv i enfärgat grått.
 I går var vi på IKEA och köpte lite annat tyg och några plädar, också i grått. 
 Så fortsätter jag med att scanna diabilder och gå igenom fotoalbum efter mina föräldrar.
 Min pappa tyckte om att fotografera och framkalla svartvita bilder själv. 
Så det finns många foton.
Emellanåt är vi barnvakt och hundvakt.
Så jag har mycket roligt att göra!

6 kommentarer:

Monica sa...

Visst är det ganska härligt att vara pensionär och själv bestämma över sin tid? Det låter verkligen som du har en väldigt behaglig tillvaro med meningsfullt innehåll! Att vara barnvakt är ju inte helt fel...
Ha det gott, kram, Monica

Pernilla sa...

Så händig du är som syr nya överdrag till husbilen. Skulle nog inte jag fixa.
/P

Kia sa...

Jadu vart är våren?? De säger att det ska fortsätta vara kallt.....

Jag går promenad när jag kommer hem från jobbet. Är hemma till 11 och då blir det lunch med lilleman och sen får han sova i vagnen. Han sover bättre ute i vagnen än inne i sängen på dagarna.

Sytt dyner har jag gjort till våra båtar. Lätt att förnya med lite tyg!

Ha det toppen!
Kram Kia

Lena i Wales sa...

Härliga sysselsättningar! Och vad du hinner med.
Önskar dej en fin helg!

Lena i Wales sa...

Tittar in och säjer Glad Påsk!

Anonym sa...

Så snyggt det kommer att bli i er husvagn, men det är mycket jobb med att klä om dynor. Hoppas att du har haft en skön helg.
Kram Birgitta