tisdag 12 december 2017

Sista dagen

 Igår var sista dagen jag klev upp strax efter fyra, klädde på mig, åt frukost,
...tände ficklampan och gick iväg till busshållplatsen. 
Åkte två timmar till jobbet och drygt två timmar hem igen.
 Det var faktiskt en fin morgon för det hade snöat. 
Då är det spännande att se spåren i snön av de som gått där under natten.
Men nu är det färdigt!
Jag har semester och nästa år tar jag ut min pension. 
Det känns skönt men lite konstigt att lämna sina arbetskamrater och att jag blivit så gammal.

5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Grattis, grattis, grattis! Njut nu av ledigheten och att ditt nya liv börjar snart! Gammal? Det är som man gör sig det. Klokare och modigare, jajajmen!

Ha en fin lucia i morgon!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Stort, varmt grattis! Jag har varit pensionär i 10 (!!!) år nu och det känns bara bra! Men det är klart, i början var man lite vilsen. Vi passade på att åka på lite längre semesterresor och på tider när inte "vanliga" människor hade tid att åka.
Speciellt på vintern tycker jag att det är skönt att slippa köra på hala vägar till och från jobbet. Och så får man sova på morgonen - det är det bästa av allt!
Så stort grattis till dig!
Kram, Monica

Vardag och flärd sa...

Grattis till din ledighet! Kan nog tänka att det känns skönt att slippa den långa resvägen, speciellt vintertid. Jag gått på "övertid" snart två år och jag oroar mig för dagen när de inte vill ha mig på jobbet, jag stortrivs både med jobbet och kollegorna.
Njut nu av ledighet!
Kram Eva

House and Garden by Bia sa...

Ska det inte bli skönt att sluta stiga upp såå tidigt !!
Inte är du gammal inte ;))...man är inte äldre än man gör sig, eller hur ?
Fint med snö och idag har vi 11 minus !!...och ett riktigt vinterland !
Ha en fin lucia !
Kram

Kia sa...

Man är inte äldre än vad man gör sig! :)
Men visst kan jag förstå att det blir lite konstigt. Njut och ha det bra!
Kram Kia