fredag 27 november 2015

Pyntat på förstukvisten

Så här blev det.
Glasburkar med mossa, kottar, kastanjer och fröställningar.
Jag lindade snöre och bast runt burkarna.
Svartmålade krukor fyllda med tidningspapper och mossa ovanpå.
Några rostiga spikar
Lärkkottar

Den här kransstommen har min väninna gjort.

Inga ljusstakar har kommit fram ännu. Hoppas hinna det i morgon. 
Idag har vi i alla fall plockat fram dem hos min mamma. Så nu har hon fint. 
Och så har vi redan handlat några julklappar och ätit julbord på IKEA!
Ha en trevlig första advent!

12 kommentarer:

Monica sa...

Wow, så fint du har gjort! Jag beundrar kreativa människor som du, själv gör jag inget sådant, planterar lite i en kruka och sätter ut någon lykta bara. Ska försöka fixa något i morgon...
Önskar dig en fin adventshelg, själva ska vi fira våra barnbarnstvillingar, som fyller 12 (!) i morgon!
Kram, Monica

Mejrams! sa...

Så fint du har gjort! Verkligen fin stämning i dina bilder! Snyggt jobbat! Önskar dig fin 1. advent! Kram Merja

Mejrams! sa...

Så fint du har gjort! Verkligen fin stämning i dina bilder! Snyggt jobbat! Önskar dig fin 1. advent! Kram Merja

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser så otroligt mysigt och fint ut och jag ser t o m gamla handgjorda spik, eller hur! Bara en konstnärssjäl kan få till det så fint! Jag blir inspirerad och kanske kommer jag igång med lite idag! Hoppas det!
Agneta kram

House and Garden by Bia sa...

Så fint du gjort av pynt från naturen...härligt ! Jag gillar också att pynta i glasburkar....fint med dikesgranar i dom ;)).....och det är ju bara fantasin som sätter gränser...önskar dej en fin advents helg !!
Kram bia

Vardag och flärd sa...

Bedårande pynt du gjort av naturmaterial, finns inget vackrare! De små lärkkottarna är så vackra, ser ut som små rosor när de slår ut i värmen.
Ha en fin 1:a advent!
Kram Eva

Rost och rädisor sa...

Jättefint! Ja, varför inte låta gamla spikar vara med... Blev så glad när jag hittade ett gäng handsmidda på loppis och nu blir jag ju hur sugen som helst på att få med dem i nåt atilleben när jag ser hur fint du har gjort.
Allt gott
Anette

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Å vad fint du gjort! Naturen har verkligen många skatter!

Ha en riktigt fin första advent!
Kram / Maria

annika sa...

Underbart pynt som du har skapat så fin julstämning med.
Kram
annika

Maria sa...

Tänk vad mycket fint man kan göra av det som finns i naturen, behövs inte betala dyrt för sånt man kan fixa ihop själv.
Ha en bra dag/kram

MårsArt sa...

Så fint du har gjort! Tänk vad naturen kan leverera. Med hjälp av dig, förstås! Här är alla julklappar inhandlade så nu sitter jag bara och rullar tummarna. INTE...
Kram
Agneta

Bibbis blandning sa...

Men jösses så mycket fint du fixat till. Sådant där gillar jag.
Du är kanonduktig.