fredag 22 oktober 2010

Vitt på marken

Vad är nu detta? Jag sa ju att jag inte var redo för vintern än. 
Det är fortfarande grejor kvar ute och båten ligger kvar i sjön. 
Och så hade jag gjort ett inlägg med lite höstblommor!



Så här ser samma blommor ut på lite längre håll.
Ros, höstaster, kärleksört Matrona och grekvädd.

Rosenskära, höstgullris, vit ros och kärleksört.

De här blommorna blommar fortfarande!
Det var sant igår men rosenskäran ser inte pigg ut idag.
Men rosen blommar vidare!

28 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh vilka underbara blombilder!
Så vackra!!!!
Här har vi ingen snö!!!!
Bara en stor sol idag!
Ha en fin Helg!
Kram kathrine

skifferhuset sa...

Här ligger snön kvar än! Så dina bilder på blommorna var upp piggande! Ha en skön helg! Kram Iréne

Godastunder-tokigaidéer sa...

Oj oj det låter som han där uppe har lyssnat på mina önskningar...förlåt, jag är big fan av snö men håller med det är i tidigaste laget.

Ha de
Kram Anna

Unknown sa...

Samma här - har massa knoppar på min New Dawn men efter snön och blåsten finns det nog inget hopp om att de ska slå ut...
Ha en fin kväll!
Kram Allis

Pia sa...

Oj,oj, stackars blommor, som måste båra sina kronor och snön sen till råga på allt!
Jag fick ett gott skratt när jag såg dina fina betong saker...gemfört med mina betongbullar som jag klappat ihop...!!!

Ha ett trevlig veckoslut!
Kram/Pia

MårsArt sa...

Vackra blombilder.
Här kom det liite snö i morse, men den försvann tack och lov snabbt.
Är ingen vän av vintern.
Det räcker om det snöar på julafton...
Ha en skön helg.
Kram
Agneta

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Agneta.
Men oj så fint du har i ditt vardagsrum. Nu märker jag verkligen att det är trist i mitt vardagsrum.
Man blir inspirerad när man ser dina fina blider.
Vem har gjort den hemgjorda lampan, skitsnygg!!.
Och vilka blommor, skulle ge en hel del för att ha dem.
Ja då får jag väl beklaga att ni har fått vinter, hopps snön smälter bort så ni får några varma härliga dager igen.
Många kramar och en jättefin helg.
Zara

Monica sa...

Håller helt med "hemma på Hasselgatan"; det räcker med snö på julafton! Här, i sydligaste Skåne, har vi, tack och lov, inte haft någon snö än!
Ha en fin helg, kram, Monica

Annelis hantverk sa...

Så vackert med litet blommor ännu! Här finns ingenting mera av såna ute och snön kom inatt.
Ha en skön helg!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hihi Jag hade förträngt att det hade kommit snö, med tanke på mitt inlägg. Men du hade fina vita vinterbilder.
Kram Anette

Jejje sa...

vackra blom bilder:))jag tycker snön kan vänta en stund.Vi har massor kvar ute på gården.Ha en härlig helg/kram jejje

Mina dagar sa...

Hihi..men idag är det vita borta;)
Fina bilder!
Så mysigt du har det där hemma ser jag på bilderna!
Ha en mysig lördag!
Kram

Susanne Lindén sa...

Jättevackra blombilder! Här ligger det fortfarande snö kvar och de sista blommorna i landet har gjort sitt för denna gång.

Ha det bra!

Lily sa...

Tack för din upppiggning :D
Underbara ljuvliga blomsterbilder!

Vi har ingen snö, än. Fast det är nog på väg. Det var många som igår bytade om till vinterdäck på sina bilar..
Vädret är GRÅGRÅ mulet än så länge, regnar inte än. Igår regnade och blåste som bara den. Inget uteväder om man inte har rätta kläderna :)

Idag ska jag och en väninna ut på äventyr. Vi ska besöka en del heminredningsbutiker, bl a "Gamla Stallet, Fjärestad Tyger & Heminredning m fl.

Ha en bra dag
Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tittar mycket hellre på dina blombilder, vill inte ha snö i oktober. Fast det blir ju fint på foto det också. Tror tom att en del av våra rosor frös vid sista köldknäppen, nu kommer det bli en lång vinter...
Ha en bra söndag
Kramar
AnnaMaria

Systrarna Hjertén sa...

Nej, det är inte dags för vinter!

Härliga blomsterbilder!

Mvh
Frida

Ljuva HEMligheter sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på! Ha en mysig söndag.
Kram L

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken vackert blomsterkavalkad! Underbara blommor. Men kanske tar rosen med snö på priset - underbart vackert!
Kram

Nyanser av vitt sa...

Vi har haft regn här precis hela dagen så det var en perfekt pysseldag.
Kram Agneta

HEMLÄNGTAN sa...

Ja, det känns ju helt galet det här med snö i oktober. Vi hade ju aldrig någon snö som låg kvar på marken men ändå...
Hoppas du haft en bra helg!
Kram, Jenny

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ja, det är himla skönt å få göra lite som man vill ett par dagar. I dag blev det shopping med lite hösttema...fårskinn och ljus bl a! :-)
Jag vill inte heller ha snö...sommar, massor av sommar tack!

Ha en trevlig kväll
//L

Nyanser av vitt sa...

Tack för fina ord om mina tags.
Kram Agneta

Anette sa...

Tack för di värmande kommentar hos mig...behövde den♥
Ni har mer snö än här uppe i norr...så tokigt det kan bli=)

Kraaaam/Nettan

Anonym sa...

Visst är det sorgligt med allt som inte hinner blomma klart... men eftersom vi inte kan göra nåt åt saken får vi gilla läget:)!! Snön lyser iallafall upp! Håhå jaja... men innemyset är härligt... och skogspromenaderna med frost under skorna... och den (ibland) blåa himlen... och...
Jodå, jag gillar hösten... också!

Kram Eva-Mari

Designe sa...

Oj, så mycket vackra blommor! Tänk att rosen blommar fortfarande...faktiskt vackert med snö på!:)

Fröken Fräken sa...

Man är aldrig redo för snö! Se vackra blommor är mycket härligare :-)

Gunilla sa...

Så underbara närbilder Agneta !!! Lyckades att rädda de sista rosorna undan för undan , men allt har sitt slut!! Hösten ju i alla så underbar med all färgprakt!! Guds tröst till oss människor !!!

Hemmet Är Min Borg sa...

snygga bilder, ja snart kommer det nog snö ,hoppas inte det blir så mycket som förra året:)
Kram Jeanette