fredag 4 juni 2010

Planteringsdags



Nu har plantorna fått komma ner i sina stora krukor. Det känns skönt.
Tomater.
Olika chilisorter.
Snackpaprika och tomatpaprika.
Jag har fått alla plantor av min väninna och av min granne. Tack, vad ni är snälla!
Växter som övar sig att vara ute.
Tomma krukor, men inte så länge till för i morgon ska det planteras i dem också.
Nu är det snart sovdags. Man blir trött efter en hel dag i trädgården.

Ja visst ja, mina döda rosor lever! Små skott kommer på det som är kvar. 
Vad bra det är att kunna få råd och tips här på bloggen. 
Tack för det!

10 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härliga att få skörda allt gott sedan inget slår egenodlat. Och så snygga krukor som väntar på blommor.

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Felix sa...

Vad roligt att rosorna repar sig efter beskärningen! Här är det tyvärr mycket som har dött i vinter eller som ser dåligt ut. Våra rosor blev det inte mycket kvar av heller. Den äldsta stora vinrankan verkar ha dött, Victoria-plommonträdet håller på att dö, äppleträden ser inte heller något vidare ut, myntan har dött osv...

Men man får glädjas åt det som lever och blommar så fint!

Försommarhälsningar
Elisabet

[ c o y o t e ] sa...

Är ju så trevligt med egenodlat!
Så roligt att få ha ett växthus..
Mina plantor måste jag plantera om nu märker jag..

Ha en fin dag!

♥Mia

Monica sa...

Så fint och praktiskt ni har ordnat det i växthuset! Det blir ju mera lättskött att odla i krukor!
Kram, Monica

Hannis sa...

Ojoj, vad många sorter!
Vad kul med rosorna!
Jag hade ett Olivträd som jag trodde var dött men med förvåning så ser jag att det skjuter skott nu.
Sånt är kul!

Kram Hannis

HEMLÄNGTAN sa...

Låter härligt med en trädgårdsdag! Kul att rosorna har tagit sig.

såg på ett tidigare inlägg om ditt kantskydd som du flätat. Fiffigt att fläta det på ett sådant nät. Jag har ju funderat på att fläta ett kantskydd men är rädd för att det inte blir så hållbart. Det kostar ju ändå lite att beställa pil. Då känns det ju bättre att ta lite från trädgården, som du gjort, och byta ut när det blir dåligt. Tack för tipset!

Ha en bra lördagskväll!
Kram, Jenny

Hanna sa...

Så roligt det är med planteringsdags.
kram
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Susanne Lindén sa...

Tack för titten hos mig!

Så fint du har det i ditt växthus, måste vara praktiskt att ha plantorna i stora krukor.

Jag gjuter i Casco thermoplan som är en slags flytbetong. Den blir slätare och lite gråare i tonen än finbetong.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Smultron på ett strå sa...

Hej vilken trevlig blogg du har och vad mycket härliga växter du håller på att plantera! Blir nog allt lite avundsjuk! En av mina rosor verkar också ha överlevt trots att den såg stendöd ut för några veckor sen.

//kram maria

Gunilla sa...

Trevligt at dina växter har fått mer utrymme, mina väntar fortfarande! Men kanske i morgon om någon orkar! Växthuset väntar!! Lycka till och kram från Gunilla!