lördag 13 augusti 2011

Lite större trädgårdsrunda...

....har vi varit på idag.

på Mälaröarna. 
 Första stället vi besökte var Juntras grönt. En familj som odlar och säljer grönsaker.
De har många thailändska specialiteter. 
 Gårdsbutiken serverar även kaffe
 Snyggt utekök
Allt jättefint upplagt eller paketerat
 Ett otroligt inspirerande och välskött ställe

Tipspromenad
I dag försäljning av fina betongsaker också

Så här kan man ju också göra innan man äter upp melonen! 
Jag gör det inte varje gång men nästan...
 Sen åkte vi till vår smed härute, Yngve Nordmark. Han är en otrolig uppfinnare!
 Han visade sin vattentrappa byggd av skrot.



Många av delarna kommer från gamla bussar.
 Och sen...
...en annan fin privatträdgård.
Och så sista stället vi var på. Där fick jag nya idéer!
Att gjuta in allt möjligt i betongplattor. Som hästskor...
 ...tegel...
och min mans verktyg...
Fin förvaring för trädgårdsredskapen vill jag också ha!

18 kommentarer:

Spirande grönt - sa...

Trevliga trädgårdsrundor, både stor och liten:)

Ha en fortsatt fin helg,
Rebecca

Felix sa...

Så mycket fin trädgårdsinspiration! Den där vattentrappan är kanske något att ta efter till vår damm... ;-)

Men hur ska maken kunna hjälpa dig om du gjuter in hans verktyg i betongplattorna...? ;-)

Trädgårdshälsningar
Elisabet

Annelis hantverk sa...

Alltid roligt att gå runt i trädgårdar och se på allt vackert och kanske få mera inspiration!
Ha en fin helg!

Anonym sa...

Åh vad smart att gjuta in saker;) väldigt finurligt, ja om jag någon gång lär mig att gjuta så att det blir bra så ska jag testa på det där med att gjuta in saker;)

Önskar dig en skön kväll

Syster A

nattugglan sa...

oj så fint det va runt växthuset..med stena ro allt..o att gjuta in saker i plattorna va ju häftigt...mycket fint!!!

Anette sa...

Så fina trädgårdar du har varit på. Kul ideér med att gjuta in olika saker i betongen!=)
Kram/Nettan

Monica sa...

Åh, så roligt att gå på trädgårdsrunda! Och fint väder hade ni också!
Här fortsätter det att regna...
Så härligt ljud det måste ha varit i den där vattentrappan, för jag antar att det var mycket metall i den...
Ha en fortsatt fin helg!
Kram, Monica

Jejje sa...

åhhh,vilket ställe:))gillade betongplattorna.så vill jag göra:))kramar

Betong ute och inne sa...

Vilka underbara trädgårdar du varit i...så mycket inspiration....jättevackert.
Vad fint ditt gjutna fat var....
me like!!
Kram Malin

Rosor och Pioner sa...

Vilka trevliga och fina trädgårdar du besökt. Jättefina betongplattor, undrar vad maken skulle säga om man började gjuta in hans verktyg:-).
Och melonen, skulle jag aldrig ha råd att äta upp om jag klarat av att göra det där fina mönstret i den...läckert, snyggt.
Ha en trevlig vecka
Kramen

mariaK. sa...

Vilken trevlig trädgårdsrunda!
Fast det där melontricket, det gör ju jag v a r j e gång så klart;-) och att gjuta in mannens verktyg, ja man vet ju var man har dem då iallafall;-)
Skön start på veckan, hälsar Maria

Jess sa...

Vilka härliga bilder och vilken inspiration man får!!!

Viola sa...

Så mycket härlig inspiration du måtte ha fått med dig i bagaget från den rundan, underbara bilder, kram

mariaikos sa...

Vilket fint ställe du varit på . Förstår att du blev inspirerad .
Kram ♥

Mina dagar sa...

Men gud så fina ställen du visar upp!!

Vattentrappan är ju såååå läcker och snygg!

Var det du som sålde grejerna i betong?
Har du någon butik på Ekerö?
Har ju min kusin där så ibland är vi ute där.

Ha det så bra!

Pilgården-Susanne sa...

Oj oj nu får maken hålla i verktygen så dom inte gjuts in i betong! Hi hi ja det var roligt!
Inspirerande! O melonen =)
Kram Susanne

Vi i Villa Ville kulla sa...

Va mysigt att bara gå runt och titta på trädgårdar fridfullt och avkopplande!
Ha de bra
Lotta

Compact Garden sa...

Men så fina bilder du visar..att gjuta in lite allt möjligt lät ju väldigt spännande och fantasin går igång direkt :)

Ha en skön dag kram Anne