fredag 26 augusti 2011

Inte behöver man åka utomlands

Inte en så´n här härlig dag när man är på en så här härlig strand.
 Vi åkte skärgårdsbåt  
 från Nynäshamn

 Efter en timmes resa var vi framme 

 Vi blev hämtade med båt vid bryggan 
 och körda till Stranden med stort S
Sandstrand och långgrunt
 Varmt i vattnet

 Fika i sanden och sand i munnen
Och nu...
...lite reklam.
Tältlägret.
 Här lever vår son med sambo och ett stort gäng kompisar Robinsonliv en vecka varje sommar.
 "Vardagsrummet"och volleybollplanen. Grillplats lite bakom.
Solceller har de så klart med sig för att ladda mobiler och annat viktigt
man inte kan vara utan.

Innan vi återvände till civilisationen på kvällen åt vi på en mysig liten krog.
Rökta räkor och...
rökt och gravad lax.

Det här var en helg i början av augusti så man kan väl inte räkna med att det blir så här skönt igen. 
Men nu till helgen har de ju lovat en del sol och värme. 
Vi får hoppas att det stämmer.

Nu ska jag ut och trava ved, för man vet ju vad som komma skall...

Trevlig helg!

20 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Men så mysigt och underbart ställe och en så fin utflykt ni hade! Det finns många vackra platser hemma också om man bara ser dem.
Ha en fin helg!

Maria sa...

Gud så underbart...nej man behöver inte åka iväg så långt. Finns det mest underbara alldeles runt hörnet bara man tittar efter. Nu drar vi ut med båten för en skön kväll och kommer väl hem under morgon dagen.
Önskar dig en skön helg Maria

Vi i Villa Ville kulla sa...

Vilka härliga bilder du visar när man ser dom så vill man bara ha sommar!!!Va god maten såg ut!!!

Ha en mysig fortsatt dag!!!!

Lotta

Unknown sa...

Håller helt med du, varför åka utomlands när vi har så vackra stränder i Sverige.

Den där stranden såg verkligen kanon ut, jag älskar att ligga och sola på stranden när det fläktar.

Ha nu en härlig helg!

Kraaaaaaaam

Anonym sa...

Vad mysiga bilder, det är så man längtar:-)

Kram

MARIES FOTO sa...

Nä det finns mycket fint hemma det är så sant! Det är dock vädret som är så lynnigt här hemma som gör att jag föredrar att åka iväg - eftersom jag älskar sol och värme!!

mariaikos sa...

Vilka härliga sommarbilder .
Fint ställe.
Kram ♥

Lily sa...

Jag håller med dig ♥ underbara ljuva bilder..
Ha en härlig helg
Kram Lily

Snäckskalsdalen. sa...

Men jösses vad det såg mysigt ut och speciellt tälten! Jag som önskar tälta....! Vilka stränder!
Agneta kram

Atelje Skärvan sa...

Så härligt,du har rätt det finns ju så mycket i vårat vackra land.
Önskar dig en fin helg.
Kram Agneta

Unknown sa...

Meen du, vilken underbar utflykt du gjort! Bara såå vackert, somrigt och svenskt...
Och vilka underbara smycken du har gjort, tur att det är lite regn/pysselväder in i mellan ;))
Och Grattis i efterskott får jag väl säga (det var mycket som jag har missat här märker jag)
Ha en härlig helg och hoppas det blir lite sommar till!
Kram Allis

Nillis sa...

SEr väldans mysigt ut :-) Hoppas på fint väder låångt in på hösten ja, hihi. kram

nattugglan sa...

Ja det är sant.. finns mycket på "hemmafronten" som man skulle kunna se före man åker nån annanstans..Ser nu så himla härligt ut på dina kort..o räkbåten..mums!!!

Monica sa...

Såå fint! Vilket ställe! Nej, inte behöver man åka utomlands om det ser ut så där och är fint väder!
Men här hos oss har vi inte haft många sådana dagar...
Ha en skön helg, kram, Monica

Hannis sa...

Hur härligt som helst!!
Fantastiska bilder som gjorde att det kändes som att jag hängde med=))

Jess sa...

Åh, vad mysigt det där såg ut att vara! Sverige är verkligen vackert!

Spirande grönt - sa...

Ser ut som ett härligt ställe!

Ha det fint,
Rebecca

Unknown sa...

Lev Vackert Butiken (www.levvackert.blogspot.com) kommer varje adventshelg i dec anordna stor julmarknad, nu söker vi hantverkare som vill sälja sina alster, boka en helg, några dagar maila vitromantik@gmail.com Det kommer bli en magisk jul hos oss! Missa ej! Det finns en stor camping och ett stort vandrar hem 100 meter från huset så bra övernattningsmöjligheter finns!! KRAM Petra Eriksson o Ingela Broling

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna är är 23 år.
När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
Så besök gärna min blogg:)
kram

Kia sa...

Vad härligt det såg ut och kul grej din son och co´ gör. Gillar deras vardagsrum. : )

/Kia