måndag 19 februari 2018

En måndag...

...och jag är hemma. 
Fortfarande lite svårt att inse att jag inte ska jobba något mer. 
Jag får göra vad jag vill, när jag vill.
Jag försöker ta en promenad varje dag. Lyckas inte alltid...
Ofta går jag förbi den här vackra eken som har lite ovanlig form.
 Det har snöat i natt och idag på förmiddagen. Jag har sopat taket på växthuset och på båtarna.
Det är inga mängder med snö men det är skönt att hålla efter.
 Var en stund inne i växthuset bara för att känna hur skönt det är.
 Kallt men härligt ändå.
 Där ute ligger pallkragarna och väntar...

9 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vilken vacker ek, ett riktigt klätterträd!
Att inte ha något jobb att gå till skulle inte kännas bra för mig men den dagen kommer ju .... Tur att vi har barnbarn som behöver sällskap ibland.
Idag har det snöat hela dagen så nu är det vitt och vackert.
Ha det fint!
Kram Eva

Monica sa...

Du kommer att vänja dig vid att vara ledig och inte fatta hur du hade tid att jobba!
Jag försöker också komma ut på en promenad varje dag, men det har varit dåligt med det sista tiden. Det är lättare när solen skiner!
Det ser väldigt vackert ut med snön hos er, och den där eken är verkligen välvuxen!
Ha det gott, kram, Monica

Pernilla sa...

Vi har minimalt med snö men det är i alla fall snö.
Längtar verkligen till våren. Ska nog köpa en Basilika och ta sticklingar av den och börja odla lite i köksfönstret.
/P

Kia sa...

Ah, vad skönt att få vara ledig! Då bytte du och jag. Jag började nämligen jobba igen i måndags efter att varit mammaledig och på nytt jobb. Eller nytt, jag jobba där för 10 år sedan mellan 2 graviditeter.
Även fast jag gillar att vara hemma och har att göra där är det skönt att jobba lite också. :)
Måste ju också, blir lite tunt i plånboken.....

Vilka fina hus du målat!! Börja ta beställningar kanske.
Ha en toppen vecka!
Kram Kia

annika sa...

Man vänjer sig lite i taget.....säger hon som gick tillbaka och jobbade halvtid förra vårterminen.😄 Men nu finner jag mig bättre tillrätta men tycker inte att jag alltid tar tillvara på friheten. Det kan vara bättre. Fast nu har jag varit gipsad i två och en halv vecka vilket gör att jag inte kan använda händerna riktigt som jag vill. Då blir jag rastlös och eftersom jag är rädd att ramla utomhus är det inte så kul att promenera ensam. Men snart så....😍. Jag vill inte bara sitta stilla! På fredag tar jag bussen till Sy- och Hantverksfestivalen i Älvsjö och det ska bli kul.
Kram //annika

Lena sa...

När våren kommer känns nog friheten bättre! Skulle vilja ta pension omedelbart, för jag har så mycket roligt att göra.....
Kram Lena

Solstrimmor sa...

Snart kommer våren och då får du fullt upp! Idag har jag köpt mig en Murgrönsviol!

Önskar dig en strålande helg!
Kramar från Eva-Mari

Lena i Wales sa...

Tar säkert ett tag att vänja sig, men du ska se att snart blir det stressigt värre igen,hi,hi! Banken på tisdag och posten på torsdag och stressen är tillbaka!
Njut av det goda livet!

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Jag som varit hemma i många år nu har på något konstigt sätt fått dagarna att gå rätt så snabbt.
Jag har iofs många dagar som går bort i värk men de bättre dagarna försöker jag njuta av nuet. Bor man då nära naturen så finns det alltid, bara vädret tillåter, många fina stunder att ta vara på! Och gillar man sen lite loppis och så...ja då finns det ofta nån sån att besöka ibland.
Men jag förstår att det blir en stor omställning.
Tur att våren kommer snart och du får trädgården att tänka på. Då ska du se att du ändå får fullt upp! :-)
Sen får du kanske tid att pyssla lite mera! Du är ju duktig på det! De små husen du gjorde var heelt underbara!

I morgon har vi mars månad och genast känns våren närmare.
Önskar dig en riktigt fin fortsatt vecka!
Kram / Maria