torsdag 5 januari 2017

Vinter

Efter en grön jul- och nyårshelg kom vintern tillbaka.
 I går morse såg det ut så här när vi vaknade.
Sen upphörde snöandet.
 Idag däremot såg man solen gå upp. Nio grader kallt.
Lampan är inte tänd utan det är solen.
 Det flög små snökristaller i luften
 och isen håller på att lägga sig.
Växthuset ska sopas av, skönt när det är så lätt snö.
 Roligt med snö så man ser vilka som gått här.
 Jordgubbsnäten har fått ett täcke. 
Jag hoppas att min ormhassel kommer att överleva. 
Bävern har grävt en ingång till sitt bo alldeles nära rötterna.
 Det verkar ha snöat på tvären...

 Dörren till växthuset hade frusit fast
men när jag fick loss den och kom in
  så var det faktiskt lite varmare där än ute.
Sen kom lite hotfulla moln så vi kanske får mer snö. 
Snart kommer vårt barnbarn och sover över till i morgon. 
Hans föräldrar ska få gå på bio och ha sovmorgon.

Det blev många bilder...

9 kommentarer:

Monica sa...

Jättefina bilder och inte alls för många! Det är onekligen vackert med snö, det måste jag medge, även om jag inte gillar den här årstiden.
Idag har vi också solsken, -7 grader men ingen snö.
Mysigt med barnbarn som sover över!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

Likaså här, äntligen vinter! Hoppas snön ligger kvar nu bara. -17 här just nu. Kanske lite väl kallt men är det vinter så är det!

God fortsättning och ha en fin trettonhelg!
Kramar från Eva-Mari

Vardag och flärd sa...

Ni har fått lite mer snö än vi, roligt med foton, man vet ju inte om det blir mer vinter. Men vi har attans så kallt och min växthusdörr får jag inte upp, den går nog sönder om jag bryter mer i den.
Ha en fin trettonhelg!
Kram Eva

Kia sa...

Fint! Här har vi snö också och det blev genast mycket ljusare ute!
Idag var det rätt kyligt och det har ju blåst en del. Igår och natten till igår bjöd på riktiga vindar.

Ha det toppen!
Kram Kia

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...


Fantastiskt vackra vinterbilder! Det ser ut som om det vore här i norrland!
Det snöade en hel del här i natt men i dag har det varit soligt väder.
Som du säger är det roligt att se alla spår i snö. Jag brukar fascineras av hur många som varit på besök på gården. Hade de inte lämnat spår i snön hade jag aldrig vetat att de varit här. Spåren ger liksom en känsla av deras närvaro och ibland brukar jag följa deras spår en stund! :-)
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram / Maria

Pernilla sa...

Vi har fått vitt vi också. Men det håller på att töa bort igen. Såg någonstans att det vankades regn. Trist, för det är så mycket ljusare med snö.
/P

House and Garden by Bia sa...

Så vitt och fint har vi haft det också, fast lite mer snö...men nu börjar det tina bort. Fast vi har blötsnö kvar och mer är på gång !!...fin snö och några minusgrader då är jag nöjd ;)
Hoppas du har det bra !
Kram

Black Iris sa...

Du ser ut att ha en fin vinter. Här har det töat i 2 dygn så nu är det glashalt ute. Vintrarna här i Jämtland är inte längre som de var när jag var barn.

Kram Maidi

✫ Fru Eriksson sa...

Vackert ❣
/Vinterkram