tisdag 21 april 2015

Husbil

 Min man har länge velat ha en husbil och nu har vi efter mycket letande köpt en.
Han har läst manualer och provat det mesta.
 Jag har skrivit långa listor och plockat fram grejor i flera dagar.
 Så till helgen var det dags för en liten provtur. 
Middag på fredagskvällen och Let's Dance på TV. Så mysigt!
Min man sov jättebra och jag sov nästan inte alls. 
Vi lärde oss att man ska inte parkera nära en motorväg...
 Sedan var det frukost på lördag morgon.
 Då lärde vi oss en sak till. Glöm inte att ta med kaffepaketet!
Vi fick köpa kaffe på macken.
Sen var det bäddning och disk.
 Jag är inte jätteglad för de gula gardinerna så de blir nog utbytta så småningom.

Sen blev det besök i Drömparken i Enköping. Nu blommar lökarna och det var så vackert.

12 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Grattis till husbilen! Det är gen dröm jag har, tänk att kunna sticka iväg några dagar och ha hus och prylar med sig! Tror säkert du byter ut gardinerna mot något trevligare.
Ha det fint!
Kram Eva

FREEDOMtravel sa...

Grattis till husbilen! Vad roligt att få se den nu och höra lite om premiärturen! Det är ju massor att lära sig i början... och det är lätt att glömma nåt! Jag glömde t.ex. diskmedel en gång, inte heller praktiskt! Gardiner och stolstyger bytte vi i vår husbil efter ett tag också. Innan vi bytte var allt ljusblått och det såg lite "kallt" ut. Nu har vi brun klädsel och vita gardiner, känns "varmare" och mer ombonat tycker vi. Hoppas att ni kommer trivas med bilen!

Herr Nilssons Fru sa...

Grattis till ert rullande hotell :)
Ja de är nog lite man missar i början, lite man glömmer, lite man inte tänkte på osv. Men i de stora hela verkar ni haft en mysig tur. Hoppas du lär dig sova i den också.
Kramiz

Monica sa...

Så mysigt det låter! Och så praktiskt att alltid kunna ha egen övernattning med sig om man ska bort på fest! Ingen taxi och hämtning av bilen dagen efter!
Vi hyrde husvagn några semesterveckor ett par år, när barnen var små och jag minns hur mysigt det var!
Det tar nog lite tid innan man lär sig vad man behöver och inte behöver ha med sig!
Grattis till ett spännande köp!
Kram, Monica

House and Garden by Bia sa...

Åhhh vad mysigt!...skulle gärna vilja ha en husbil...men nu har vi ju ett torp som vi är i hela sommaren...men det ena utesluter ju inte det andra, som det så fint heter, hihi...men det får nog förbli en dröm ;))...om man inte vinner några miljoner på Postkod miljonären förstås, haha...
Kram bia

Nilla sa...

Det låter mysigt, förutom motorvägen och det glömda kaffepaketet. Kan hålla med om de gula gardinerna, byt ut dom du ;-)
Kram

Kia sa...

Vad kul! Skulle också vilja ha en. Mina föräldrar har en men den är för liten för oss. Den är för 4 och vi är ju 5, hur tänkte dom där??
Mysigt och man lär sig med tiden vad som är bra att ta med!

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Lena sa...

Ja till husbil!
Jag drömmer också om en, men får nog drömma vidare, utan körkort går det inte så bra.

Vi var till Enköping tidigt i höstas och jag tänker att jag ska åka dit igen. Hösten var vacker, men jag kan lätt tänka hur det ser ut nu och i sommar.

Kramar/ Lena

A House With A View sa...

Men vad himla kul! Grattis!! Den kommer ni nog att få mycket glädje av. Häftigt att bara kunna dra iväg när som helst utan att behöva planera allt.

Söndagskramar aka

Anonym sa...

Woooo så skijsigt & så fin ❤ ..
Ha dé!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vilken fin husbil ni har. Så mysigt du inrett med trasmattor och allt :)

Ååååå, vad det är blått och vackert. Ettblått hav :)

Ha det riktigt bra!

Stolpås Gård sa...

Vad kul!!! Grattis till köpet, så roligt att vara ute på vägarna. Kanske vi stöter på varandra? Vilken nostalgi då er bil är så lik vår första husbil...
Kram Sussi på Stolpås