fredag 4 april 2014

Aj, aj

Nu har jag ett fungerande internet igen. 
 Härligt när solen lyser in på morgonen.
Då vill man bara ut!
 Nu har jag börjat klippa bort gammalt i rabatterna. 
Jag har stått med böjd rygg, suttit på knä, krupit, grävt, burit och krattat.
 Och det känns nu i kväll! Ont överallt!
 Kryddrabatten före och efter klippning. 
Det syns kanske inte så stor skillnad för den behöver rensas också. 
Fortsättning blir det i rabatterna i morgon!

Och lika härligt är det när solen lyser in på kvällen också!

Ha en skön helg allihop!

17 kommentarer:

MårsArt sa...

Underbart med sol. Äntligen!
Trädgårdsarbete blir det inget av här. Får bli lite fixande på balkongen senare i vår.
Ha en skön helg.
Kram
Agneta

Felix sa...

Visst är det härligt med vårsol! Speciellt efter den här solfattiga vintern. Förra helgen var trädgårdshelg här hos oss. Den här helgen har vi annat inbokat.

Vårhälsningar
Elisabet

Anne sa...

åå, som man längtat efter att krypa i rabatterna....åå. vad maan måste ha kort minne. Att glömma av från år till år hur ont man har efter en hel dags röj. Idag ska jag röja ur mitt växthus och spola av det på insidan....undra hur ont jag har i morgon...=P

Ha en bra dag i vårsolen :-)

Monica sa...

Vilken fin utsikt ni har mot vattnet! Och vilken fin kantsten ni har på kryddrabatten!
Jo, nog får man ont lite överallt när man har hållit på en dag i trädgården...
Numera, när jag inte jobbar, så gör jag lite varje dag, så slipper jag få så ont!
Ha en fortsatt fin helg, här är det kallt och grått idag.
Kram, Monica

House and Garden by Bia sa...

Åh så mysigt när solen lyser in genom fönstren så här på våren ;)...
Härliga bilder!
Kram bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det känns i ryggen att man är igång med vårbruket, men så nöjd man känner sig när det är klart. Fina rabatter du har.
Kramar/AM

VisaLiza sa...

Vilka härliga bilder! Tänk så ljuvligt att åter kunna arbeta i sin trädgård även om det resulterar i kroppslig värk. Jag går runt med kameran i trädgården i stort sett varje dag för att dokumentera vårens framsteg. Så härligt! Kramar Liza

Hanna sa...

underbara bilder
Ha en fin kväll
Hanna

Irenes tavlor sa...

Visst är det härligt, nu har den stora gympan börjat i trädgården och varenda muskel får sig en omgång, lyser solen under arbetet är allt fulländat, kram Irene

Agneta sa...

Vårsolen är nog det bästa som finns. Tänk så många vilande muskler som helt plötsligt dyker upp! Fast det känns rätt gött att man gjort något nyttigt.
Kram Agneta

Äppelblom sa...

Så fina bilder från din veranda.
Jag brukar gå ut på min altan om solen skiner på morgonen för det är så fint och fåglarna kvittrar och jag får massor med måbra-känslor.
Ha en bra vecka och kram!

Solglittret sa...

Så vackert och mysigt du har det där i ditt uterum/veranda!
Vårsolen ja, den är så efterlängtad och den har visat sig från sin bästa sida i helgen:)
Idag regnar det ett stilla vårregn...vilket naturligtvis är bra det också...snart kommer växtligheten få ännu mera kraft!
Ha det fortsatt gott vännen
Kram Lollo

Black Iris sa...

Ja, man får allt ont lite här och där av trädgårdsarbete.. Härligt är det ändå när man sen kan stå i fönstret och beundra sitt arbete :)

Kram Maidi

fianathome sa...

Hoppas kroppen har leat till sig nu. Att ha trädgårdsvärk är inte roligt. Ha en skön tisdag <3
kram
Fia

Herr Nilssons Fru sa...

Underbara bilder - Who upplevelse på utsikten:)
Kramiz

Huset på Backavägen sa...

Härliga bilder! Jag längtar efter solen! Var försiktig med kroppen, trädgårdsarbete sliter.
Kram Anki

Gunilla sa...

Duktiga du..ska försöka mig att klippa ned lavendeln, så har man genast skaffat sig extra arbete med att se till att de avklippta sticklingarna kommer i god jord..menar sandblandad. .