söndag 27 november 2011

Första advent

 Ja, så var det första advent. 
Åtta grader varmt, ösregn och jätteblåst....det är svårt att få några julkänslor.
 Vi var på julmarknad igår och åt saffransbullar idag men inte ens det hjälpte.
I kväll har jag i alla fall fixat till adventsljusen. Ny modell i år.
 Första advent: Ett hjärta
 Andra advent: Två hjärtan
 Tredje advent:  Ja, ni fattar va´?
 Hoppas att ni haft en mysig första adventshelg! 
Nu ska jag ta en kopp kaffe och en saffransbulle till.

24 kommentarer:

mariaikos sa...

Fin ljusstake . Här är den gamla på plats .
Vi har snö och -8 grader . Riktig julstämning.
Kram ♥

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja vad är det här för väder vi har kan man undra , men så fina bilder du visar, så mysigt
Kram

Irené sa...

Här har vi också regn och riktigt blåsväder, som dessutom orsakat flera timmars elavbrott. Då är det skönt att det är adventstid och ljusen finns nära till hands. Så fiffigt du gjort din adventsstake, med olika antal hjärtan för respektive adventshelg... den gillade jag/ Irené

Annelis hantverk sa...

Så vackra ljus och dekorationen med söta hjärtan!
Här fick vi plötsligt vintelandskap i kväll men det regnar säkert bort.
Ha det bra!

Lena sa...

En sån fin idé, det där med hjärtan.

Ja, visst är det svårt att känna riktig julkänsla med vädret vi har utanför fönstren.
Vägrar titta ut, tänder en massa ljus, äter lussebullar och dricker glögg!
Dofterna ger liiite känsla i alla fall!

Kramar/ Lena

Vita villan på höjden sa...

Det var ju en väldigt fiffig idé med hjärtan :)
Mysig blogg, här tittar jag gärna in igen!

Mvh
Sara

Anonym sa...

Så söt den är:-) Nu har vi klass 3 varning hmmmm.

Kram

Lena sa...

Tack för din kommentar!

Om du läst mina senaste inlägg så vet du att jag definitivt inte alls varit en "bakare" förut.
Inspirerad av fina bloggare har jag faktiskt börja lite smått och det är otroligt roligt...har lust att baka varje dag...
Prova, det är kul!

Kramar

Monica sa...

Jättesöta adventsljus!
Här stormar det ikväll!
man vågar inte sticka ut näsan!
Kram, Monica

Gunilla sa...

Tack för igår !!! Så rart med hjärtan, det kan ju betyda så mycket !!! Nu ikväll så snöar det. Kanske blir det vinter snart, men det vill inte jag och alla fåglarna.... KRAM

nattugglan sa...

så sött med hjärtan! Vi fick pyttelite snö ikväll..men nu är det nästan borta.

Felix sa...

Så fin adventsstake! Här blev det också en ny variant i år med blockljus i en rund gammal sockerkaksform, som är sliten och påminner om zink.

Hoppas att ni inte blåser bort! Här rycker det ordentligt i huset, och tidigare i kväll var vi utan ström drygt en timme.

Adventshälsningar
Elisabet

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, det är inte lätt att få någon julstämning just nu. Varmt och lurigt väder.
Så fint med hjärtan som markerar vilken adventssöndag det är! Jättegulligt och fiffigt.
Agneta kram

Tre Tanter sa...

Vad roligt att du gillar vår nostalgiblogg, hoppas du haft en skön helg, ha en fin vecka hälsar 3 tanter

Unknown sa...

Vad hjärtanen var gulliga. =)

Mina siffror blåste bort i helgen när jag tog ut dem för att fixa adventsljusen utomhus. *suck*

Ska se om jag hittar nya i dag när vi ska till Norberg.

Gräsmattan är grönare än någonsin och i går sken solen, i dag är det bara mulet och jag är sååååååå trött. Skulle vilja krypa tillbaka till sängen fast det kan man ju inte. *hihi*

Ha de nu mysigt!

Kraaaaaaaaaam

Mina dagar sa...

Men så fint det är! Fyndigt med dom små söta hjärtana!!

Så smart ide det där med att gömma rören. Och jag som gillar drivved ska verkligen komma ihåg din skapelse. Är ljusslingan batteridriven eller? Svårt med uttag i badrummet!

Och sist men inte minst....Tavlan känns VERKLIGEN bekant!!!;);)

Kram Eva

Solstrimmor sa...

Jättesöta hjärtan! Har du gjort dem själv! Såklart, vilken dum fråga!!

Ha en härlig onsdag.
Kram Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snart är det dags för två hjärtan, jösses så fort dagarna går. Jättefint med röda hjärtan och stora ljus.
Kramar
AnnaMaria

Ninja sa...

Tack för titten :)

Maria - Wikers Liv sa...

Tack för titten hos mig! Jo, jag VET oxå hur det är att längta efter en katt ;) Gjorde oxå det som barn ;) Men till saken hör oxå att samma dotter tjatat om en hund, sedan hon kunde prata. Vi har hund sedan drygt 5 år och inte vet jag om dottern tar så mycket ansvar där ;)
Vad fiffigt du gjort med hjärtan på ljusen!
/ Maria

Amanda sa...

Vilken fin adventsljusstake! Blir så avis på alla som har gjort så fina :)

Sv, Ja mina kaniner bor ute hela vintern! Smidigt :) Bara man vänjer dom med det direkt så går det bra, dom anpassar pälsen för att klara det!
Nu har jag i alla fall bloggat om mina nya sängbord med bilder denna gång :)

Hoppas du har en fin kväll! ♥

Kram Amanda

Godastunder-tokigaidéer sa...

Nä man får väl säga att vädret är inte vad man önskar, hade hellre haft en meter snö och kallt än detta rusk.
Super fin ide med hjärtan

Kram Anna

Tre Tanter sa...

Fina Adventsljus men julstämning är det dåligt med. Här har vi blommor på gräsmattorna:) Tre Tanter

Spirande grönt - sa...

Så söta adventshjärtan!

Hoppas att julstämningen infinner sig till andra advent istället!

Ha det fint,
Rebecca