söndag 27 februari 2011

Målat soffbord

Jag har lite slut på idéer. Vet inte riktigt vad jag ska visa här på bloggen. 
Det här är ett bord som jag målade vitt i somras åt dottern. 
Skar ut schabloner och duttade med svamp. 
Det blev longitud och latitud på deras sommarställe där bordet ska stå.
Grå färg och sen lite bortslipat efter.
Benen är inte tillbakasatta på den här bilden.

Jag vill pröva att göra egna smycken så det är mycket sånt i huvudet nu. 
Jag håller på och beställer smyckesdelar och det är inte så lätt inser jag. 
Så mycket olika grejer man ska ha och vilka konstiga namn de har. 
I morgon ska jag leta efter en bok om smyckestillverkning på rean.

Tillägg: Är det någon som har förslag på en bra bok för nybörjare?

15 kommentarer:

Hannis sa...

Göra egna smycken är jättekul och bara fantasin som sätter gränser.
Man kan ju prova och riva upp igen om det inte blir som man vill=))

Jättefint bord!
Snyggt med schablonen.

Gunilla sa...

Med dessa siffror latitud och långitud, var hamnar man då ??? På Ekerö kanske?????? Kram

Tina sa...

Jag vet vad menar med att det är slut på ide'er... Man tror att man måste ploppa upp med såna hela tiden ;o)) Men så är det inte, man kan ta id'epaus.... Och bara titta in och säga hej.

Mina bloggpauser kommer naturligt då jag inte har tid att öppna en dator när jag jobbar.. Och det är egentligen jätte skönt ;o)))

Agnetha sa...

Kan tänka att dottern blev nöjd. Ser fram emot att se något snyggt smycke, lycka till!
Kram Agnetha

Hanna sa...

ha en fin kväll.
kram
Hanna

Anonym sa...

Åh att göra smycken är jätteroligt;) Ett tips är att handla pärlor via Tradera ibland kan det bli myyyycket billigare än vad de bli i butik,speciellt om man ska ha glas, eller sötvattens pärlor. Tyvärr inget bra tips på någon bra smyckesbok men om du hittar någon så får du gärna tipsa om det:)

Önskar dig en helt ljuvlig söndagskväll och tackar för alla de snälla ord du ger oss;)

Monica sa...

Och jag är full av beundran för all sådan kreativitet! Själv är jag inte det minsta händig med sådana saker...
Kram, Monica

Jejje sa...

jättefint bord:))fint med vitt & grått:))

ang.boken du letar,ta kontakt med min mor (magsromantiskasmycken)-hon kan säkert tipsa dig/kramar

Maria sa...

Ett häftigt bord tycker jag. Smycken har jag aldrig gjort men tanken väl funnits där. Lycka till med detta .) Kram från Maria

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vad snyggt och påhittigt!
Kram Anette

Systrarna Hjertén sa...

Coolt bord! Bra idé, kanske ska test i stugan!

Mvh
Frida

Helena sa...

Jättefint bord!
Titta in på Bokus, finns flera böcker som handlar om att göra smycken, kan vara bra att få lära sig grunderna och vilka verktyg som är bra att ha!
/ Helena

Vita små hjärtan sa...

Hej!!!!!
Så fint du har målat!!!! Toppen.
Ha en fin vecka...
Kram Agnetha

Unknown sa...

Åh vad härligt med badbilderna nedan, du får mig att längta till sommaren. Fast nu ska vi ju njuta av lite vår, sitter här i Gammelbo och undrar var den är någonstans. =)

Bordet var jättevackert och jag gillar idén med den personliga texten. Det är så det ska vara enligt mig. Bordet i ert vardagsrum är också vackert och personligt, men det har jag väl sagt förut. *ler*

Angående folktomt på mina bilder från Elsa Anderssons kondis så tog jag med flit på de enstaka ställen där det inte var folk. Vill inte publicera bilder med okända om någon skulle ta illa upp.

Det var verkligen mycket folk och där finns många rum att sitta i, jag tog åt det hållet det inte var folk för tillfället. Jag tänker nog ta mig en tur dit någon gång själv till våren en vardag och sitta länge och njuta, nu blev det bara stressigt och drygt trots allt det vackra och goda.

Dessutom låg det en liten inredningsaffär bredvid som jag skulle vilja besöka igen.

Hoppas allt är bra med er där ute vid havet. Här i skogen börjar allt åter bli till det normala, mina stora barn kommer i slutet av veckan för det är sportlov i Dalarna den här veckan.

Massor med kramar!

PS. Jag får också bloggtorka ibland, då passar jag på att lägga in Odd Molly. ;-) DS.

Anonym sa...

Jättefint med soffbordet och så personligt! De blir nog jätteglada.
Hulda